Ballet Ungsvaner

Balletundervisning udvikler din motorik, musikalitet og selvtillid. Fra 4. klasse.

Ungsvaner: Fra 4. klasse og opefter

Igennem kreativ læring vil undervisningen stile imod, at eleverne lærer den klassiske ballets ABC ligesom ved den Kongelige Balletskole. Dermed bliver eleverne forberedt til at kunne gå videre med balletundervisning på et højere plan.

Det er sjovt og udfordrende at danse ballet! I balletundervisningen arbejdes der med grundtrin og den korrekte teknik. En sund start med de klassiske grundtrin kan give dig en optimal almen kropsholdning, hvilket er vigtigt gennem hele livet. Kombinationen af bevægelse, afspænding og balance lærer dig at kontrollere din krop.

Den klassiske ballet danner også et solidt grundlag for at kunne arbejde videre med jazzballet og andre moderne dansestile.

For alle hold gælder det, at nybegyndere er velkomne.
Undervisningen foregår på tysk, men der oversættes til dansk af en af deltagerne.
I løbet af sæsonen arrangeres der forestillinger.

Tid og sted

Med forbehold for ændringer:

Talenthold: Mandag kl. 17.45 - 18.45 i Tønder. Bemærk tidspunkt er med forbehold. Deltagelse efter aftale med din lærer.

Ungsvaner: Torsdag kl. 17.30 - 18.30 i Tønder. Bemærk 60 minutter.

Holdene starter den 11. og 14. september 2023, men man kan godt tilmelde sig og begynde i løbet af sæsonen.

Hvis man ønsker det, kan man tilmelde sig begge hold og træne 2 gange ugentligt.