Fornemme priser til Kulturskolens balletpiger

Balletpiger fra Tønder Kulturskole vinder priser i konkurrence

Fire af Tønder Kulturskoles balletpiger deltog i weekenden 4. og 5. maj i balletkonkurrencen Den Danske Balletpris i Odense. Til daglig træner de på Tønder Kulturskoles ballethold ved de to balletundervisere Stela Korljan og Mircea Suciu-Korljan.

Det gik forrygende for de unge dansere. Mathea Feldskou Tychsen vandt 1. præmie i kategorien solo 9 – 11 år med dansen ”Dedikation”. I kategorien gruppe Contemporary 12 – 14 år vandt balletpigerne fra Tønder 2. præmie for dansen ”Lys i os”. Holdet bestod af Victoria Schmidt, Mathea Feldskou Tychsen, Johanna Englich og Sophie Englich. Derudover modtog Victoria en ekstra præmie for sin fine indsats. Kulturskolen er stolte af balletpigerne og glæder sig meget på deres vegne!

Den danske Balletpris blev skabt i 2020 af Bogusia Gauden og Anne Holm-Jensen Peyk i ønsket om at samle børn og unge fra hele landet med ballet og contemporary dans som omdrejningspunkt. Her kan man hvert år deltage i masterclasses og konkurrere mod jævnaldrende amatørdansere fra hele landet.