Økonomisk friplads

Friplads i kulturskolen

Økonomisk friplads i kulturskolen

Du kan søge om økonomisk friplads til undervisning i Tønder Kulturskole.

Der åbner en friplads ansøgningsrunde hvert år før sommerferien.

Der er en fast årlig fripladspulje til uddeling, som fordeles efter deadline for ansøgning. Deadline er 1. august hvert år.

Fripladsprocenten beregnes ud fra antal ansøgere og taksterne, der søges til. Så alle får samme fripladsprocent.

Regler:

• Der kan gives friplads til elever op til 25 år med en husstandsindkomst på under 379.000 kr. årligt før skat.
• Fripladser gælder for et skoleår ad gangen.
• Der gives friplads til ét fag pr. elev.
• Der gives friplads til instrumentleje.
• Eleven skal være tilmeldt i Speedadmin, for at der kan søges om friplads.
• Ansøger skal være registreret som elevens betaler i Speedadmin.
• Der sættes en deadline for ansøgninger om økonomisk friplads til efterfølgende skoleår. Kun rettidigt modtagne ansøgninger kan behandles.
• Hvis der er puljemidler i overskud efter fripladsbevillingsrunden, kan disse uddeles løbende ved ansøgning.
• Fripladsbevilling er afhængig af, at ansøger kommer til et indkaldt møde på kulturskolen inden endelig godkendelse af ansøgning.
• Alle fripladselever har mødepligt.

Ved udeblivelse 3 gange i træk uden at have meldt afbud, mister man sin friplads.

Hvordan søger jeg om friplads?

Frist for ansøgninger er nu overskredet. Der kan søges igen sommeren 2024.

Har du behov før det, så anbefaler vi at du kontakter foreningen Broen Tønder, som støtter udsatte børns fritidsaktiviteter.

Du skal søge om friplads skriftligt. Klik her for ansøgningsskema.

Ansøgningsskema kan også hentes på kulturskolen i Tønder.

Ansøgningen skal printes og underskrives. Den kan sendes med brevpost eller sikker digital post. Link nedenfor.

Fripladsansøgere bliver indkaldt til et møde på kulturskolen inden den endelige bevilling gives.