DDM - Dansk-Tysk Musikskoledag

1000 danske og tyske musikskoleelever inviterer til festivaldag

DDM - Dansk Tysk Musikskoledag - finder i 2024 sted i Aabenraa. Det er lørdag d. 8. juni 2024 fra kl. 10 - 17, og du får mulighed for at høre over 1000 musikskoleelever fra Region Sønderjylland-Schleswig.
Læs programmet for dagen her: DDM 2024.

Baggrund for DDM

Dansk-Tysk Musikskoledag (Deutsch-Dänischer Musikschultag) er et samarbejde mellem musikskolerne i de fire sønderjyske kommuner Tønder, Aabenraa, Sønderborg og Haderslev, samt musikskolerne i de tre tyske kredse Flensburg, Schleswig-Flensburg og Nordfriesland. Musikskoledagen går hvert år på omgang mellem de 7 hovedbyer.

Mere end tusind musikere og musikskoleelever i alle aldre inviterer til den storslåede musikfestival. Her kan publikum høre et væld af klassiske og rytmiske koncerter på forskellige uden- og indendørsscener, i kirker og på museer. Der er mulighed for at høre symfoniorkestre, bigbands, rytmiske solister og bands, og klassiske solister og ensembler. Nogle af orkestrene er dansk-tyske projekter, såsom Strygeorkestret på billedet her.