Impuls og Fordybelse

Kunst- og kulturarbejde i samarbejde mellem børnehaver og kulturskolen

Tønder Kulturskole samarbejder med de tre øvrige sønderjyske kommuner, UCSyd, Museum Sønderjylland og 17 sønderjyske børnehaver om kunst- og kulturarbejde i børnehaver. Projektet hedder Impuls og Fordybelse, og formålet er at give medarbejderne i børnehaverne nye redskaber til at arbejde med kunst og kultur i børnehøjde. Et projekt hvor omdrejningspunktet er børnenes egen aktive medskaben, og hvor den kunstneriske vinkel er udgangspunktet.
I Tønder Kommune er Kulturskolen ude på Nordre Børnehave, Abild Børnecenter, Møgeltønder Børnehus og Børnegården Tønder. Her underviser to kulturskolelærere i rytmik, fortælling, sang og bevægelse, samt i kunst.

Projektet er 2-årigt og afsluttes i foråret 2021. Det er støttet af midler fra Kulturministeriets pulje Tidlig Kulturstart.

Herunder kan du se to film fra projektet. Børnegården Tønder har arbejdet med kunst i et samarbejde med Kulturskolen og Museum Sønderjylland i Tønder.

Nordre Børnehave har dels arbejdet med musik og dels med drama og bevægelse.

Børnegården Tønder - Impuls og Fordybelse med Tønder Kulturskole

Kulturskolen i Nordre Børnehave - Impuls og Fordybelse