Postyrium

Det kongelige Teater indbyder til ballet, musik og teater - ved Kulturskolen

I 2021 havde Kulturskolen besøg af Postyrium fra Det Kongelige Teater. Her kunne man danse, lave musik og spille teater i tre containere fyldt med sjove muligheder! Postyrium var en interaktiv udstilling som på forskellig vis åbnede scenekunst for børn i alderen 4 - 10 år med deres familier.

Åben døren ind til det magiske univers med teater, musik, opera og ballet

• Teater - Gamle scene. En miniudgave af Gamle Scenes scene med Akropolistæppet som baggrund. Her kan børn klæde sig ud, lege med kostumer og rekvisitter og skabe små tableauer på den lille scene.
  • Opera og Klassisk musik. Her møder man klassiske instrumenter, smuk musik og en dirigent, som styrer det hele. Du kan også møde de fantasifulde operasangere, som kan aktiveres, så de begynder at synge.
  • Ballet. I denne container byder lyset og balletten op til dans, udklædning og rolleleg i et rum, der er et magisk møde mellem ballettens forestillinger og det klassiske øvelokale.

"I Postyrium vil vi gerne give børn mulighed for at udforske og lege med klassisk scenekunst. Her får fantasien og legen luft under vingerne, og vores håb er, at børnene for en stund glemmer lektier og mobiltelefoner og bare leger, lytter, griner og danser."
- Dorthe Paulli, Udviklingsdirektør på Det Kongelige Teater.

Fotograf: Camilla Winther