Klaver

Læs om klaverundervisning.

Klaveret er et optimalt instrument at lære at spille på, når det gælder udgangspunkt for musikforståelse. Klaveret bruges indenfor stort set alle stilarter i klassisk og rytmisk musik, samt folkemusik. Der læres både noder og akkordspil, så man senere kan spille becifringspil i for eksempel bands. Der undervises også i klassisk klaverspil.

• Du kan starte med at spille klaver fra 2. kl.
  • Det er ikke muligt at leje klaver (til at øve på hjemme) hos Kulturskolen. Der er altid klaver til rådighed i undervisningen.
  • Du kan gå til soloundervisning, holdundervisning eller voksen/barn musik.
  • Ved soloundervisning undervises du alene. Du undervises 25 minutter om ugen i 36 uger. Hvis du går i 4. klasse eller over, kan du ønske, om det skal være 25 eller 35 minutter ugentligt.
  • På klaverhold er undervisningstiden afhængig af antal elever på holdet:
    • To elever får 30 minutter, tre elever får 45 minutter og fire elever får 60 minutter ugentligt i 36 uger.
  • Ved voksen/barn musik undervises den voksne og barnet sammen. Det er 35 minutter ugentligt i 36 uger.
  • Hvis der er ledige pladser, kan du begynde senere på sæsonen
  • Når du går til undervisning på et instrument i kulturskolen, kan du gratis deltage i Sammenspil. Læs mere om det i oversigten over undervisningstilbud.